Εκπαιδευτικό ταξίδι στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ από τις 14/05 έως τις 19/05 στο Sankt Peter – Ording της Γερμανίας. 

CategoriesΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣΔΡΑΣΕΙΣ

7 μαθήτριες και 4 μαθητές του, μέλη της ομάδας Erasmus του σχολείου, ολοκλήρωσαν με επιτυχία το εκπαιδευτικό τους ταξίδι στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Συμπερίληψη μέσω της τέχνης, όπως αυτή εκφράζεται στα λαϊκά πανηγύρια διαφόρων χωρών», το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 14/05 έως τις 19/05 στο Sankt Peter – Ording της Γερμανίας. 

Οι μαθητές/τριες  επέστρεψαν με αναμνήσεις από αυτή την ανεκτίμητη εκπαιδευτική εμπειρία, η οποία συνδύασε γνώση, πολιτισμό και συνεργασία. Στη διάρκεια του ταξιδιού, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες. Στο πρόγραμμα υπήρχαν καθημερινές επισκέψεις στο σχολείο υποδοχής Nordseeschule, ένα ευρωπαϊκό σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Επιπλέον αντάλλαξαν ιδέες και εμπειρίες με τους συνομηλίκους τους από άλλες χώρες μέσα από τη συνεχή συνεργασία και το πλήθος των κοινών δραστηριοτήτων με την τάξη υποδοχής του συγκεκριμένου σχολείου η οποία αποτελείται από μαθητές/τριες μετανάστες/στριες από χώρες όπως Συρία, Ουκρανία, Ιράν, Αφγανιστάν κ.α. καθώς και τη μουσική ομάδα του γερμανικού σχολείου. 

Οι μαθητές/τριες και από τα δύο σχολεία εξερεύνησαν μαζί το κέντρο, το ζωολογικό πάρκο και το παραλιακό μέτωπο του Sankt Peter – Ording , επισκέφτηκαν την πόλη Tönning και περιηγήθηκαν σε ιστορικά μνημεία. Στην διάρκεια του προγράμματος οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν την πόλη του Αμβούργου, όπου περπάτησαν στο πάρκο Planten un Blumen, και περιηγήθηκαν στο κέντρο της πόλης. Η εξερεύνηση ιστορικών και πολιτιστικών τοποθεσιών, συνέβαλε στην κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ιστορίας της φιλοξενούσας χώρας.

Όλοι/ες όσοι/ες πήραν μέρος στην δράση, συμμετείχαν σε μουσικά εργαστήρια, πρόβες παραστάσεων, παιχνίδια γνωριμίας από κοινού με τους άλλους μαθητές και δημιουργικά projects που ενίσχυσαν τις δεξιότητές τους στη συνεργασία, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. 

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή όλων σε μία από κοινού μουσικοχορευτική παράσταση στη Βόρεια θάλασσα σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου υποδοχής. Εκεί μπόρεσαν να τραγουδήσουν μαζί με τους άλλους μαθητές, να συμμετέχουν σε μία χορογραφία κατά της βίας, να παρουσιάσουν μία χορογραφία ενός παραδοσιακού γερμανικού τραγουδιού προς τιμή της φιλοξενούσας χώρας και να επιδείξουν τους κρητικούς χορούς ξενομπασάρη και σιγανό. Η στιγμή που το κοινό εμψυχώθηκε να συμμετέχει και δημιουργήθηκε ένας μεγάλος χορευτικός κύκλος από μαθητές πολλών εθνικοτήτων, καθηγητές και θεατές όλων των ηλικιών που χόρευαν κρητικούς χορούς στο άλλο άκρο της Ευρώπης, ήταν από τις πιο πολύτιμες και συγκινητικές όλης της εκπαιδευτικής εκδρομής.

Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι αυτή η εμπειρία ήταν καθοριστική για την προσωπική και ακαδημαϊκή τους ανάπτυξη.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν νέες φιλίες, να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες, να αναπτύξουν την αυτοπεποίθηση τους, και να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες. Επέστρεψαν ενθουσιασμένοι και γεμάτοι εντυπώσεις, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη τους για την ευκαιρία που τους δόθηκε να συμμετάσχουν σε αυτό το πρόγραμμα.

Εκ μέρους της διεύθυνσης εκφράζονται θερμές ευχαριστίες απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς Βουλτσίδη Νιόβη (συντονίστρια του προγράμματος), Πασπαλάκη Ελεάννα και Καρτσάκη Εμμανουέλα που συνόδευσαν και υποστήριξαν τους μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και στους γονείς και κηδεμόνες για την πολύτιμη εμπιστοσύνη και την υποστήριξή που έδειξαν. 

Ο Διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Ιεράπετρας
Δημήτριος Χοϊλούς

About the author