ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ – ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ

CategoriesΔΡΑΣΕΙΣ

Το τελευταίο χρονικό διάστημα η κοινωνία μας βρίσκεται αντιμέτωπη με την παγκόσμια αύξηση των περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας και όλο και πιο συχνά ερχόμαστε σε επαφή στην καθημερινότητά μας με περιστατικά έμφυλης βίας. Όμως, τι ακριβώς εννοούμε όταν αναφερόμαστε στον όρο ?έμφυλη βία?; Ποια η διαφορά του όρου από αυτόν της γενικής βίας; Ποια άτομα πλήττει και ποιες οι συνέπειες της; Πώς αποτυπώνεται στο σχολικό πλαίσιο; Πώς επηρεάζουν τα κοινωνικά στερεότυπα;

Με αφορμή την παγκόσμια μέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (6η Μαρτίου) και την παγκόσμια μέρα γυναίκας (8η Μαρτίου) ως ημέρα μνήμης των αγώνων του κινήματος για τα δικαιώματα των γυναικών, καθώς και τα ανησυχητικά αυξανόμενα κρούσματα βίας σε όλο τον κόσμο και ειδικά της ενδοοικογενειακής- ή αλλιώς έμφυλης- βίας στην Ελλάδα, παρουσιάστηκε στους μαθητές της Γ? Γυμνασίου μια δράση με σκοπό να αναδείξει ένα σημαντικό πρόβλημα με παγκόσμια διάσταση και να λύσει με απλές έννοιες καίριες απορίες που μπορούν να δημιουργηθούν πάνω στο ειδεχθές φαινόμενο της έμφυλης βίας το οποίο αποτελεί σε κάθε περίπτωση παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Έχοντας στο νου ότι η γνώση και η ενημέρωση είναι το πρώτο βήμα για την ευαισθητοποίηση ενάντια σε ένα τόσο σοβαρό φαινόμενο οι καθηγήτριες του τμήματος ένταξης, κα Αγγουράκη Ελένη, κα Καρτσάκη Εμμανουέλα και κα Φανουράκη Δέσποινα προσπάθησαν μέσα από την προβολή βίντεο να εστιάσουν τις συνέπειες και τις μορφές της έμφυλης βίας παρουσιάζοντας και την ακραία μορφή της, τη γυναικοκτονία. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση όπου οι μαθητές εξωτερίκευσαν τον προβληματισμό τους και μοιραζόμενοι προσωπικές εμπειρίες συσχέτισαν την έμφυλη βία με τη σχολική βία και τα στερεότυπα.

Στο δεύτερο μέρος έγινε αναφορά στα κοινωνικά στερεότυπα της εποχής μας, παρακολουθώντας σχετικά βίντεο? στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση και τέλος έκλεισε η δράση με σκέψεις και συνθήματα μαθητών τα οποία αποτυπώθηκαν στους τοίχους της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, ακούγοντας τραγούδια για τη βία.

 

Αγγουράκη Ελένη, ΠΕ02ΕΑΕ

Καρτσάκη Εμμανουέλα, ΠΕ04.01ΕΑΕ

Φανουράκη Δέσποινα, ΠΕ03ΕΑΕ

About the author